-
Scoileanna comhoibrithe
-
• An próiseas roghnaithe
Thacaigh na comhlachtaí bainistíochta seo a leanas leis an bpróiseas roghnaithe:
- Comhchoiste na mBainisteoirí
- Cumann na Scoileanna Pobail is Cuimsitheacha
- Cumann Náisiúnta na mBord Bainistíochta san Oideachas Speisialta
- Bord Oideachais agus Oiliúna na hÉireann
Úsáideadh na critéir roghnaithe thíos, agus coinníodh leis na staitisticí náisiúnta a bhaineann leis na critéir sin, chun an chéad liosta scoileanna a mheas, agus roghnaíodh 40 scoil ar deireadh. Ba iad na critéir roghnaithe a úsáideadh chun a chinntiú go raibh an ionadaíocht chomh forleathan agus ab fhéidir:
- stádas DEIS
- inscne
- cineál scoile
- méid na scoile
- láthair gheografach
- teanga an teagaisc.
-
• Próifíl grúpa scoileanna.
Próifíl shampla ionadaíoch na scoileanna
Leagtar amach thíos próifíl na scoileanna sa sampla ionadaíoch, agus nuair is féidir cuirtear figiúirí an tsampla i gcomparáid leis na staitisticí náisiúnta atá ar fáil.
Meánscoil
BOO
P agus C
Speisialta
DEIS
% Náisiúnta
54
34
12
28
% den 40 scoil roghnaithe
52.5
29
12
4.8
27
Líon na scoileanna roghnaithe
21
12
5
2
11
Measctha
Buachaillí
Cailíní
Gaeilge
% Náisiúnta
67
14
19
6.7
% den 40 scoil roghnaithe
61
17
19
9.7
Líon na scoileanna roghnaithe
25
7
8
4
Baile Átha Cliath
Taobh amuigh de BÁC
12 scoil
28 scoil
30%
70%
-
• Liosta scoileanna
Scoil
Seoladh
Contae
Coláiste Alexandra
Baile an Mhuilinn
Baile Átha Cliath
Ardscoil Rís
An Cuarbhóthar Thuaidh
Luimneach
Coláiste Pobail Bhaile Átha Luain
Baile Átha Luain
An Iarmhí
Coláiste Bhaile Átha Í
Baile Átha Í
Cill Dara
Pobalscoil Bhaile an Chollaigh
Baile an Chollaigh
Corcaigh
Coláiste Ard Feá
Tír Chianáin
Muineachán
Scoil Catherine McAuley
An Cuarbhóthar Theas
Luimneach
CBS Shráid Synge
Sráid Synge
Baile Átha Cliath
Coláiste Chroí Mhuire
An Spidéal
Gaillimh
Coláiste Éinne
Inis Mór, Árainn
Gaillimh
Coláiste Cranncha
Bun Cranncha
Dún na nGall
Cross and Passion College
Cill Chuillinn
Cill Dara
Coláiste Pobail Dhún Seachlainn
Dún Seachlainn
An Mhí
Coláiste Pobail Fhine Gal
Sord
Baile Átha Cliath
Gaelcholáiste Cheatharlach
An Easca
Ceatharlach
Gaelcholáiste Charraig Uí Leighin
Carraig Uí Leighin
Corcaigh
Coláiste na Dea-Chomhairle
Ros Mhic Thriúin
Loch Garman
Scoil an Teaghlaigh Naofa
Muinchille
An Cabhán
Pobalscoil Chill Airne
Cill Airne
Ciarraí
Mainistir Loreto
Deilginis
Baile Átha Cliath
Meánscoil Loreto
Baile Brigín
Baile Átha Cliath
Mount St. Michael
Clár Chlainne Mhuiris
Maigh Eo
Mount Temple Comprehensive
Cluain Tarbh
Baile Átha Cliath
Foghlaim le Chéile Chill Mhantáin Thuaidh
Bré
Cill Mhantáin
Pobalscoil Phort Mearnóg
Port Mearnóg
Baile Átha Cliath
Meánscoil na Toirbhearta
Warrenmount
Baile Átha Cliath
Coláiste na Rinne
An Rinn
Baile Átha Cliath
St. Angela’s Secondary
Baile Throcail
Port Láirge
Coláiste Bhréanainn
Cill Airne
Ciarraí
St. Joseph’s Secondary School
Droichead Átha
Lú
St. Joseph’s Secondary School
An Ros
Baile Átha Cliath
St. Louis Community School
Clár Chlainne Mhuiris
Maigh Eo
St. Mark’s Community School
Tamhlacht
Baile Átha Cliath
St. Mary’s Academy CBS
Ráth na Pise
Ceatharlach
St. Mary’s Secondary School
Port Laoise
Laois
Scoil Naomh Uinsionn
Dún Dealgan
Lú
Scoil Foghlaim le Chéile na Céime
An Chéim
Baile Átha Cliath
Scoil Iosaf
An Tulach
An Clár
Scoil Ruáin
Durlas
Tiobraid Árann
Ursuline College
Sligeach
Sligeach
- • Nóta eolais do scoileanna.
-
• An próiseas roghnaithe
-
Scoileanna ar mian leo a bheith rannpháirteach
Eolas scoileanna ar mian leo a bheith rannpháirteach san athbhreithniú
Chuirfeadh CNCM fáilte mhór roimh rannpháirtíocht níos forleithne scoileanna san athbhreithniú ar an tsraith shinsearach. D’fhéadfaí tabhairt faoi sin mar seo a leanas:
- aon eolas ar an athbhreithniú a roinnt/a scaipeadh
- plé a éascú i measc foirne/tuismitheoirí/scoláirí chun aiseolas a thabhairt dúinn
- páirt a ghlacadh sa chomhairliúchán deiridh sa dara ráithe de 2019.
Téigh i dteagmháil linn ar seniorcycle@ncca.ie má tá aon eolas uait faoin gcaoi ar féidir leat do chuid a rá.
-
Sceideal don athbhreithniú
Sceideal don athbhreithniú
-
Ábhar chun tacú leis an athbhreithniú
-
Ag tacú le plé ar fud na scoile ar fad
Ag tacú le plé ar fud na scoile ar fad
I dtimthriall a haon den athbhreithniú, díreofar na ceisteanna ar chuspóir oideachas na sraithe sinsearaí agus smaointeoireacht faoin todhchaí.
Tugtar breac-chuntas sa cháipéis seo a leanas ar cheisteanna thimthriall a haon le haghaidh scoileanna. Tá leideanna agus naisc le tuarascálacha taighde ann freisin a d’fhéadfadh cabhrú le tús a chur leis an bplé.
-
Taighde chun tacú le timthriall a haon
Taighde chun tacú le timthriall a haon
Dúshláin le haghaidh na sraithe sinsearaí
Dírítear i gcuid mhór den taighde a rinneadh ar an tsraith shinsearach ar na dúshláin atá os comhair scoláirí ar an leibhéal seo. Tarraingítear aird ar strus agus imní mar phríomhdheacrachtaí a bhíonn ag scoláirí agus iad ag teacht i dtreo dheireadh an dara leibhéal. Luaitear i roinnt taighde go bhfuil tábhacht agus críochnaitheacht an mheasúnaithe ar cheann de na príomhghnéithe a théann i bhfeidhm ar leibhéil struis na scoláirí, ach luaitear sa taighde céanna go bhfuil idirghníomhaíocht idir scoláire agus múinteoir, caidreamh le comhscoláirí, rogha cláir agus roghanna ábhar ina bpríomhchomharthaí de strus freisin.
Tugtar breac-chuntas sa staidéar seo (Baird, Hofenbeck, Elwood, Caro & Ahmed, 2014) ar na heispéiris dhifriúla a bhíonn ag múinteoirí agus scoláirí ar an Ardteistiméireacht. Cé go raibh taithí na múinteoirí srianta ag a réimse ábhair, bhí raon leathan éileamh ar na scoláirí thar a n-ábhair ar fad. Baineadh de thátal as go gcruthaíonn an teannas seo laistigh d'ábhair agus thar ábhair cúngú ar an gcuraclam agus go dtreisítear an teagasc don tástáil.
Tugtar breac-chuntas sa staidéar seo ar chuid de na héifeachtaí iarmharta de bharr pointí CAO ar theagasc agus foghlaim ar an dara leibhéal. Tá cúngú an churaclaim agus cónaidhmiú thaithí na sraithe sinsearaí leis na torthaí, agus pointí, a fhaightear sa scrúdú tar éis cohórt scoláirí a chruthú nach bhfuil ullmhaithe don ardoideachas. Cuirtear i leith an chórais freisin gur theip air réiteach fadhbanna agus foghlaim neamhspleách a chothú.
Ag féachaint ar dhlínsí eile
Tá taighde ar sholáthar oideachas meánscolaíochta sinsearaí i réimse dlínsí tar éis cosúlachtaí áirithe a nochtadh i dtéarmaí aidhmeanna agus chuspóirí na céime seo den oideachas. Sa Fhrainc, trí na trí chonair atá ar fáil (ginearálta, teicniúil agus gairmiúil), tá sé d’aidhm ag oideachas meánscolaíochta sinsearaí freagairt do bhuanna ar leith na scoláirí aonair agus dá bhrí sin cabhrú leo a gcumas a bhaint amach.
San Fhionlainn, is é aidhm na céime seo den oideachas an t-eolas agus na scileanna a thabhairt do scoláirí a theastaíonn le tabhairt faoi thuilleadh staidéir agus saol na hoibre, ach tá sé d’aidhm aige freisin a chur ar chumas na scoláirí tairbhe a bhaint as foghlaim ar feadh an tsaoil agus ról daonlathach, freagrach agus gníomhach a ghlacadh mar chuid de phobal áitiúil, náisiúnta, Eorpach agus domhanda.
Ag breathnú chun cinn
Tá roinnt príomhscileanna i réimse dlínse a bhfuil d’aidhm ag a gcuraclaim iad a leabú sa chéim seo den oideachas. Sainaithníonn an OECD trí phríomhdhúshlán don tsochaí: dúshláin gheilleagracha, shóisialta agus chomhshaoil. Chun aghaidh a thabhairt ar na dúshláin sin, teastóidh tacar scileanna, meonta agus inniúlachtaí níos leithne ó na scoláirí lena n-áirítear: scileanna cognaíocha agus meiteachognaíocha; scileanna sóisialta agus mothúchánacha; scileanna praiticiúla agus fisiciúla.
Scrúdaigh an Fóram Eacnamaíocht Domhanda treochtaí in éabhlóid an lucht saothair agus, de bharr nádúr athraithe an lucht saothair, thug sé le fios go bhfuil an cumas dul faoi athoiliúint agus uas-sciliú go héifeachtach le haghaidh saol oibre éagsúil agus athraitheach ar cheann de na príomhghnéithe a chuirfidh le fostaíocht rathúil.
-
Taighde chun tacú le timthriall a haon
-
Ag tacú le guth an scoláire
Tá guth an scoláire lárnach san athbhreithniú ar an tsraith shinsearach. Chun go gcuirfear guth an scoláire san áireamh, forbraíodh an treoir seo a leanas faoi phróiseas ghuth an scoláire agus ceisteanna ghuth an scoláire chun tacú leis na scoileanna atá páirteach san athbhreithniú.
-
Ag tacú le guth an tuismitheora
Mar phríomhpháirtithe leasmhara i bpobal na scoile, iarrtar ar thuismitheoirí ról a imirt san athbhreithniú ar an tsraith shinsearach. D'fhéadfadh na hábhair seo a leanas cabhrú le scoileanna agus le tuismitheoirí páirt a ghlacadh san athbhreithniú.
-
Ag tacú le plé ar fud na scoile ar fad
-
Sraith Comhairliúcháin 1
Cabhróidh an t-ábhar seo a leanas libh tabhairt faoin athbhreithniú ar an tsraith shinsearach i do scoilse.
-
Sraith Comhairliúcháin 2
I dtimthriall a haon den athbhreithniú, dhírigh na ceisteanna ar chuspóirí leathana na céime seo den oideachas. D’iarramar faoi thairbhí agus dúshláin na sraithe sinsearaí i scoileanna. Teastaíonn uainn anois gnéithe na gclár atá ar fáil inár scoileanna a chíoradh, gnéithe a bhféadfaimis foghlaim uathu san athbhreithniú seo ar an tsraith shinsearach. Teastaíonn uainn breathnú níos faide i gcéin, struchtúir eile don tsraith shinsearach a fhiosrú.
D’fhéadfadh siad seo a leanas cabhrú leis na ceisteanna sin a fhiosrú:
Taighde an Fhorais Taighde ar Oideachas ar an Idirbhliain
Taighde ESRI ar an Ardteistiméireacht Fheidhmeach
Ceisteanna Thimthriall a Dó do Scoileanna
Ceisteanna Thimthriall a Dó do Thuismitheoirí
Teimpléad freagraí do scoileanna
Teimpléad freagraí do thuismitheoirí
Cur i láthair PowerPoint faoi Thimthriall a Dó